Dynamics 365 Business Central dahili CRM uygulaması ile birlikte gelir. Potansiyel müşterileri, fırsatları, teklifleri ve görüşme kayıtlarını dahili CRM modülü ile hepsi bir arada yönetin. CRM modülünden üretilen verileri diğer Business Central’ın mali süreçlerine otomatik aktarın.

Alternatif nakliyat konumları

Siparişin gönderilebileceği birden fazla saha varsa ana iş adresine ek olarak çoklu sevkiyat adresleri ayarlayın. Bu ek konumlar satış siparişi veya fatura oluşturulurken sipariş işlemcisi tarafından seçilebilir.

Temel alacaklar

Müşteri tablosunu oluşturun ve güncel tutun. Satış işlemlerini jurnallere gönderin ve genel jurnalleri kullanarak alacakları yönetin ve müşterileri kaydedin. Çoklu Para Birimi ile birlikte bu ünite, her müşteri için birden fazla para biriminde satış işlemlerini gönderebilir ve alacakları yönetebilir. Temel Alacaklar, Genel Muhasebe Defteri ve Envanter ile entegredir ve diğer Satış ve Alacaklar ünitelerinin konfigürasyonu için gereklidir. Bu bölümde Satış Faturalandırma da sık kullanılır. Çözüm için müşteri tablosu gerektiğinde her zaman bu üniteyi kullanın.

Takvimler

Çalışma ve tatil günleriyle takvimleri ayarlayın. Müşteriler, satıcılar, konumlar, şirketler, nakliye aracısı hizmetleri ve hizmet yönetimi ayarları için temel takvim atayın ve gereken şekilde değişiklik yapın. Satış siparişleri, satın alma siparişleri, transfer siparişleri, üretim siparişleri, hizmet siparişleri ve planlama çalışma tabloları üzerinde tarih hesaplamalarında takvim girişleri kullanılacaktır.

Kampanya fiyatlandırma

Özel kampanyalara bağlı satış fiyatları ve satış satırı indirimleri ile çalışın. Fiyatlar/indirimler etkinleştirildikten sonra söz konusu kampanya ilişkilendirilmiş segmentteki şirket ile ilişkili müşteri veya potansiyel müşteri kampanya ile ilgili fiyata/indirime erişim sağlayabilir. Fiyatlar kampanya boyunca veya devre dışı bırakılana kadar geçerlidir. Satış belgesi veya hizmet siparişi oluşturulduğunda kampanya fiyatı/indirimi, Microsoft Dynamics NAV hattaki fiyatı almayı seçtiğinde fiyattaki düşüşe dahil edilir.

Sipariş teminatı

Ürünün güncel ve gelecekteki ulaşılabilirliğine göre doğru sipariş sevkiyat ve teslimat tarihleri taahhüt edin. Müşteri tarafından talep edilen teslimat tarihini karşılayacak ürünler bulunmadığında yaklaşan bağlanmamış tedariki temel alan en erken taahhüt tarihini hesaplayın veya ürünler hazır hale geldiğinde taahhüt edilebilecek tarihi belirleyin.

Satış faturalandırma

Müşteri faturaları ve satış iade faturalarını düzenleyin, gönderin ve yazdırın. Bu bölüm Genel Muhasebe Defteri ve Envanter ile tam entegredir.

Satış fatura indirimleri

Minimum tutar, indirim yüzdesi ve/veya hizmet ücreti de dahil olmak üzere istediğiniz sayıda fatura indirim şartını düzenleyin. İndirim ürün hatlarına göre hesaplanır ve faturanın net toplamının parçası haline gelir. Hesaplamalar yerel kurda veya yabancı kurlarda yapılabilir

Satış sipariş satırı bazında indirim

Belirli müşteriler ve müşteri grupları ile yapılan özel sözleşmeler arasında farklılaşma sağlayan esnek fiyat indirimi yapılarını ve minimum miktar, ölçüm birimi, para birimi, ürün modeli ve dönem gibi parametrelere göre koşullar belirleyin. En yüksek indirime göre en iyi birim fiyat, sipariş detayları tarafından satış satırı indirim tablosu koşulları karşılandığında satış satırı için birim fiyat hesaplanır.

Satış sipariş satırı bazında fiyatlandırma

Belirli müşteriler ve müşteri grupları ile yapılan özel sözleşmeler arasında farklılaşma sağlayan esnek fiyat yapılarını ve minimum miktar, ölçüm birimi, para birimi, ürün modeli ve dönem gibi parametrelere göre koşullar belirleyin. En düşük seviyedeki en iyi birim fiyat, sipariş detayları tarafından satış fiyatı tablosu koşulları karşılandığında satış satırı için birim fiyat getirilir. Satış fiyatı çalışma tablosunu kullanarak satış fiyatı tablosunda kaydedilen fiyat sözleşmelerinde güncellemeler ve değişiklikler yapın.

Satış siparişi yönetimi

Satış tekliflerini, taslak satış siparişlerini ve satış siparişi süreçlerini yönetin. Doğrudan fatura düzenleme, tutar satış siparişi satırına girildiğinde miktarın düzenlendiği satış siparişi düzenlemeden farklıdır. Uygun miktar gönderilene kadar faturadan etkilenmez.
Satış Siparişi Yönetimini kullanarak:

  • Kısmi sevkiyatları yönetin.
  • Sevkiyat ve faturalamayı ayrı ayrı yapın.
  • Satış siparişi için ön ödeme faturaları oluşturun.
  • Satış aşamasında teklifleri ve taslak siparişleri kullanın.

(Teklifler ve taslak siparişler envanter rakamlarını etkilemez)

Satış İade Siparişi Yönetimi

Bu bölüm müşterinin yanlış veya hatalı ürünlerini tazmin edebilmek için satış iade emri oluşturabilmenizi sağlar. Ürünler satış iade siparişi karşılığında alınabilir. Kısmi iade alındısı oluşturun veya iade alındılarını kredi notu ile birleştirin. Satış iade emirlerini yedek satış emirleri ile bağlantılandırın.

Sevkiyat Aracıları

Çoklu sevkiyat aracıları oluşturun (örneğin UPS, DHL harici taşıyıcı veya kendi taşıyıcınız) ve hizmetlerini nakliye süresi ile (ekspres, gecelik, standart) ilişkilendirin. Varsayılan nakliyat aracılarını ve hizmetlerini müşteriler ile ilişkilendirin veya detayları satış siparişlerinde belirtin ve sipariş taahhütlerine uyumu iyileştirmek için aktarın.

Analiz Raporları

Özellikle satış, satın alma ve ürün portföyü yönetiminden sorumlu şirket karar alıcıları için sistemden günlük kararları için gereken bilgileri almalarını mümkün kılan etkin ve esnek bir yöntem sağlayın. Ürün girişleri üzerine oluşturulan bu bölüm; müşteriler, ürünler ve satıcılar gibi analiz öğelerinin ihtiyaçlara göre eklenmesini ve birleştirilmesini mümkün kılar. Yapabilecekleriniz:

  • Rakamları miktar ve tutar olarak sağlayın ve dönemlere ve bütçeye göre karşılaştırın. Rakamlar formüle aktarıldığında şirket performansının göstergesi olarak kullanılabilirler.
  • Sorunun nedenine ulaşmak için araştırma yapın.
  • Satış dinamiklerini görün, stok sirkülasyonunu analiz edin, müşterilerin satın alma davranışlarını değerlendirin, trendleri belirleyin, ürün teklifleri, fiyatlar ve satıcıları tekrar değerlendirin ve bilgi temelli kararlar alın.